Tuesday, April 9, 2013

SIAPA TIRU SIAPA...BIAR RAKYAT MENILAIKANNYA...AKUJANJI DITEPATI ATAU MANIFESTO BUKAN SATU PERJANJIAN...?????


KITA PUN PELIK JUGA ADAKAH SELAMA INI APA YANG DI BUAT OLEH KERAJAAN BARISAN NASIONAL SEMUA DI TIRU DARI MANIFESTO PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM?????

BN mengutip semula 71 peratus program sedia ada untuk diulang pakai dalam manifesto parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-13. Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, sebahagian besar dari janji BN merupakan tawaran lama yang memang menjadi tanggungjawab kerajaan dan diketahui umum.

ciplak
MANIFESTO BUKAN SATU PERJANJIAN


Menurut beliau, 15 peratus atau 23 janji BN diciplak dari Manifesto Pakatan Rakyat dan hanya 14 peratus atau 22 janji merupakan idea baru yang belum dilaksana. “Setelah menjadi Kerajaan Persekutuan selama 56 tahun, BN tidak mampu mengenengahkan idea baru yang boleh menarik perhatian rakyat.

Tan Sri Muhyiddin Yassin has turned the tables on the opposition, accusing Pakatan Rakyat of “copying” existing policies introduced by the Barisan Nasional government.

In response to accusations that the BN “copied” PR’s election manifesto, the deputy prime minister and deputy BN chairman said the opposition’s proposed plans to cut car prices and manage high living costs had already been put in place.  The opposition lacks experience so perhaps they do not realize that the prices of cars have already dropped, regardless of any plans to cut them.

The government has also lowered (the financial burden) stemming from the National Higher Education Fund and highway tolls, as well as (the high cost of) goods such as oil.  PR are merely looking to lower these further. So, it’s the other way around - it was them who copied us,” he told reporters yesterday.  Muhyiddin also took Parti Keadilan Rakyat strategic director Rafizi Ramli to task for failing to address expert findings that the policies proposed by PR’s election manifesto would raise the national deficit from 4.5 per cent to 11 per cent. Until now, Rafizi hasn’t been able to give a proper response on this matter and yet he accuses us of launching a ’ciplak’ (bootleg) manifesto. The question now is, who copied who?” he asked. 

DALAM CERITA YANG BERKAITAN PULA LIM GUAN ENG CUBA MENLONJAKKAN RATING ANWAR IBRAHIM YANG SEDANG MERUNDUM DAN RATING LIM KIT SIANG YANG AKAN BERTEMU BUKU DENGAN RUAS (MB JOHOR) DI GELANG PATAH. BELIAU MENEMPLAK YAB PM SEBAGAI BUKAN ORIGINAL SEBALIKNYA MENUDUH YAB PM SEBAGAI "COPYCAT" KERANA SUKA EMNIRU APA YANG DI LAKUKAN OLEH PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM.
 
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengisytiharkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'Perdana Menteri yang original', manakala bapanya, Lim Kit Siang sebagai 'pemimpin original' dalam ceramah di Taman AST, dekat sini malam tadi.

Kata Guan Eng, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan original sebaliknya menuduhnya sebagai Perdana Menteri copycat, yang suka meniru apa yang dilakukan pakatan pembangkang khususnya berkaitan manifesto selain mengatakan kerajaan BN sebagai 'kerajaan celup' dan 'tidak original'. "Manifesto Barisan Nasional (BN), dia (Najib) cakap paling awal diumumkan. Dulu kena tunggu selepas penamaan calon baru hendak umumkan. Mengapa umum awal, sebab pakatan pembangkang sudah umum manifesto. Dia (Najib) hanya tiru dan ciplak sahaja.

"Kita cakap dalam manifesto mahu turunkan harga kereta, sekarang BN dalam manifesto pun umum turun harga kereta. Perdana Menteri copycat," katanya. Dengan melaungkan perkataan 'Ubah, Bersih, Hijau, Hidup Rakyat', Guan Eng terlupa bahawa DAP juga tidak mengamalkan apa yang disebutkan untuk memastikan parti mereka dibersihkan terlebih dahulu sebelum bercita-cita mentadbir negara.

Dia tidak menerangkan isu dalam parti berkenaan khususnya berkaitan 'kesilapan' pengiraan undi dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), yang ketika ini menimbulkan kemarahan ahlinya, serta bakal berdepan kemungkinan dilarang bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) jika pendaftaran parti itu dibatalkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS). Guan Eng juga tidak menjelaskan masalah 'silap taip' berhubung pengumuman kos pembinaan projek terowong dasar laut di Pulau Pinang yang dirancang DAP meningkat sebanyak RM2.2 bilion daripada jumlah asal yang dinyatakan kerajaan negeri iaitu sebanyak RM4.08 bilion.

Pada ceramah yang penuh dengan lagak seperti ahli gusti dalam satu rancangan World Wrestling Entertainment (WWE) yang bercakap terpekik-pekik di hadapan penonton, Guan Eng sekali lagi menjual temberang dengan membuat janji kepada rakyat. "Kita akan berikan semua warga emas seluruh Malaysia RM1,000 setiap tahun, harga minyak akan diturunkan, pendidikan percuma sehingga universiti, hapuskan tol di Lebuhraya Utara-Selatan serta memasang WiFi di semua tempat awam," katanya.

Pada penghujung ceramah itu, Guan Eng menuduh BN akan huru-hara jika pakatan pembangkang menang dalam PRU-13. "Kalau pembangkang menang, Malaysia tidak akan huru-hara. Yang huru-hara ialah BN," katanya.

NIK AZIZ NIK MAT DENGAN "FATWA DAN DALIL SONGSANG" MENDAKWA BAHAWA DOKTRIN PAS TELAH BERJAYA MENDIDIK DOKTRIN DAP UNTUK MENERIMA ISLAM. PERSOALANYA ADAKAH KENYATAAN NIK AZIZ NIK MAT ITU "BENAR TIADA YANG BENAR MELAINKAN ITU ADALAH BENAR BELAKA".

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang semakin terdesak selepas mendapat tentangan golongan ulama dan tahfiz yang membuat deklarasi mengundi Pas adalah haram mendabik dada kononnya Pas berjaya mendidik DAP menerima Islam. Beliau mendakwa, perjuangan Pas yang selama ini berkeras mahu menegakkan undang-undang Islam berjaya selepas DAP menyatakan hasrat mahu menggunakan logo Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 sekiranya parti tersebut diharamkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS). Walau bagaimanapun, Nik Abdul Aziz tidak mengulas kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang jelas menolak pelaksanaan undang-undang hudud dan kenyataan berterusan pemimpin DAP menentang keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang menolak kalimah Allah digunakan bukan Islam dalam Bible.

NIZAR THE PEMBOHONG DALAM CERAMAH DI KAMPUNG PERMATANG LUMUT PERAK MENDAKWA PENGUNDI YANG MEMANGKAH DOKTRIN PAS AKAN MENDAPAT GANJARAN DARIPADA ALLAH [SWT] IAITU PAHALA TAPI NIZAR THE PEMBOHONG LUPA AYAT 62 SURAH AL-BAQARAH. KALAU KITA UNDI DOKTRIN PAS ATAUPUN PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM ADAKAH KITA AKAN DAPAT MENGHANCURKAN KEZALIMAN DAN TEGAKKAN KEBENARAN...????? ADAKAH UNDANG-UNDANG YANG KITA ADA SEKARANG TIDAK ADIL KEPADA RAKYAT...?????

Pemimpin Pas terus mempolitikkan agama untuk meraih undi orang Islam apabila mendakwa kononnya mengundi pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah satu ibadah besar dan akan memperoleh pahala. Dalam satu ceramah di Kampung Permatang di sini malam tadi, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mendakwa, pengundi yang memangkah pakatan pembangkang akan mendapat ganjaran daripada Allah."Saya minta supaya jadikan hari mengundi yang tidak lama lagi sebagai satu ibadah yang besar. Maknanya, jadikan pilihan raya kali ini pilihan raya yang kita akan dapat pahala dengan pangkah Pakatan Rakyat. "Dengan kalimah bismillahirrahmaninirrahim, pangkah Pakatan Rakyat semata-mata hendak hancurkan kezaliman dan tegakkan kebenaran".
Pas dilihat cuba memulihkan imej parti itu yang bertindak menggugurkan perjuangan mendirikan negara Islam kepada negara kebajikan. Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain berkata, hal tersebut tidak seharusnya menjadi isu kerana kononnya Islam bukan hanya melibatkan perjuangan hudud semata-mata tetapi mencakupi banyak perkara lain. Cuma kita alih nama sahaja, negara Islam kepada negara berkebajikan dan itulah pengisiannya. "Saya hendak minta rakyat dinaungi pemimpin yang adil dan undang-undang yang telus kerana undang-undang sekarang tidak berdasarkan undang-undang yang adil," dakwanya. 


ANWAR IBRAHIM RELIGIOUS IMAGE JUST A POLITICAL FRONT. HE DOES NOT HAVE ANY FIRM STAND ON RELIGIOUS MATTERS. WHO ACTUALLY INFLUENCE ANWAR IBRAHIM IN HIS DECISION-MAKING...?????  
 
Anwar only maintains an external 'Islamic' image for political reasons, but does not have any firm stand on religious matters. Anwar is (politically) clever - he maintains his contact with Islamic groups, including Abim, and figures like Sheikh Yusuf al-Qaradawi, but these are his contacts only at face value and to a limited extent. The Islamic groups have never been his inner circle. He might have consulted them for opinions, but they have no influence in his decision-making. the future of Islam in Malaysia would be in danger should Pakatan Rakyat be given the mandate to run the country. In issues like apostasy, religious pluralism and the use of the word 'Allah', the people cannot help but notice Pakatan's tendency to be too liberalist or pluralist. This is worrying because from a religious perspective, if one is willing to compromise in matters of faith and is disloyal to the teachings of Islam, one is courting disaster.

RAKYAT MESTI MENILAI YANG MANA KACA DAN YANG MANA INTAN. KEMATANGAN KITA SETELAH MELIHAT NEGARA MERDEKA SELAMA 55 TAHUN TELAH MEMUNGKINKAN KITA UTK MEMBUAT PENILAIAN TERSEBUT SECARA RASIONAL BUKAN SECARA EMOSI, DENDAM DAN PRASANGKA BURUK ATAUPUN WAS-WAS. GUNAKAN "KUASA" KITA SEBAGAI RAKYAT UNTUK MEMUNGKINKAN PEMIMPIN DAN PARTI YANG BETUL-BETUL BERWIBAWA DI ANGKAT SEBAGAI PEMERINTAH MALAYSIA DAN SEGALA JAJAHAN TAKLUKNYA.

No comments:

Post a Comment