Thursday, May 23, 2013

KEPUTUSAN PRU13 SUDAH DI WARTAKAN...PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM BOLEHLAH FAILKAN PETISYEN PILIHANRAYA...!!!!!...TAPI KALAU PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM PILIH DEMOCRAZY...MAKA SESUNGGUHNYA KITA BERHAK UNTUK MEMERANGI MEREKA SUPAYA MEREKA KEMBALI TENANG DAN TENTERAM...


Gambar 
Perhimpunan PRU13


Demokrasi sudah mati. Demokrasi tidak ada lagi. Yang ada hanyalah anarki". Pekikan itu mengingatkan kita kepada keadaan politik di Malaysia kerana parti yang kalah tidak boleh menerima kekalahannya. Parti yang kalah terus membuli rakyat, menyeret rakyat agar tidak menghormati keputusan dan aturan permainan dalam kamus demokrasi.

KITA TIDAK DAPAT MENERIMA KENAPA ANWAR IBRAHIM DAN "GANGSTER JALANANNYA" ENGGAN MENERIMA KEKALAHAN YANG TELAH DI TENTUKAN OLEH RAKYAT MENERUSI PROSES DEMOKRASI SEBALIKNYA INGIN MELAKUKAN "ROAD DEMONCRAZY".

"Sikap meroyan beberapa orang pemimpin pembangkang terus menuduh keputusan PRU-13 sebagai ‘jijik dan kotor’ bermakna mereka tidak menghormati demokrasi. Mereka sebenarnya berusaha untuk mematikan demokrasi menerusi keinginan membangkitkan semangat revolusi.”

PAKATAN INGINKAN PILIHANRAYA. KERAJAAN SUDAH BERIKAN PILIHANRAYA. PAKATAN INGIN PILIHARAYA YANG BERSIH KERAJAAN TELAH BERIKAN PILIHARAYA YANG BERSIH DENGAN BERBAGAI-BAGAI "PENAMBAHBAIK" SEJAJAR DENGAN KAJIAN "JAWATAKUASA PENAMBAHBAIKKAN PILIHARAYA PERINGKAT PARLIMEN" DI ANGGOTAI OLEH KERAJAAN, PEMBANGKANG DAN BEBAS".
RAKYAT YANG BERDAFTAR SEMUANYA BERHAK UNTUK MENGUNDI PADA 5/5/2013. WALAUPUN ADA JUGA YANG DI HALANG OLEH KERANA RUPANYA SEIRAS DENGAN "BANGLA" OLEH GANGSTER-GANGSTER PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM.

Protes yang dilakukan akan memburukkan demokrasi kerana sistem yang dipersetujui sebelum ini turut memberikan peluang yang sama kepada sesiapa yang ingin bertanding. Pengundi berhak menentukan siapakah yang mereka pilih dan setiap calon diberi kebebasan dan peluang berkempen. Justeru, kekalahan atau kemenangan perlu diterima sebagai sesuatu yang sah.

ABAPILA KEPUTUSAN DI UMUMKAN BAHAWA BARISAN NASIONAL MENANG 133 KERUSI, DOKTRIN PAS HANYA MAMPU 21 KERUSI, DOKTRIN PKR HANYA DAPAT 30 KERUSI DAN YANG UNTUNG DOKTRIN DAP DAPAT 38 KERUSI. SEGALA PERANCANGAN PAKATAN SI BIADAP, SI GILA KUASA DAN SI PENDENDAM DAN REHEARSAL "ANWAR IBRAHIM" TIDAK MENJADI KERANA KETENTUAN ALLAH [SWT].

KITA AMAT PERCAYA KEPADA KETENTUAN ALLAH [SWT] YANG MENYURUH KITA BERUSAHA TETAPI ALLAH [SWT] AKAN MENENTUKAN SAMADA KITA BERJAYA ATAUPUN TIDAK.  NAMPAKNYA ANWAR IBRAHIM GAGAL UNTUK MENDAPATKAN JAWATAN PERDANA MENTERI DAN PUTRAJAYA. SO ANWAR IBRAHIM KENA TERIMA KETENTUAN ALLAH [SWT].

SURAH LUQMAN AYAT 34 ALLAH [SWT] MENYATAKAN BAHAWA "SESUNGGUHNYA DI SISI ALLAH [SWT] ILMU TENTANG HARI KIAMAT DAN DIA YANG MENURUNKAN HUJAN DAN YANG MENGETAHUI APA YANG ADA DI DALAM RAHIM. DAN TIADA SEORANG PUN YANG DAPAT MENGETAHUI (DENGAN PASTI) APA YANG AKAN DIKERJAKAN ESOK  DAN TIDAK ADA SEORANG PUN YANG DAPAT MENGETAHUI BUMI MANA DIA AKAN MATI. SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA MENGETAHUI LAGI AMAT MELIPUTI PENGETAHUANNYA". SURAH AL-SAJDAH AYAT 6 YANG DEMIKIAN ITU IALAH TUHAN YANG MENGETAHUI YANG GHAIB DAN YANG NYATA, YANG MAHA PERKASA LAGI MAHA PENYAYANG.

Sikap satu lagi parti pembangkang menerima keputusan PRU-13 dengan lapang dada harus dipuji kerana melihat ada kelemahan dalam mempromosikan manifesto parti selepas gelanggang kempen dibuka. Komennya amat menarik: “Tuhan masih belum memberikan kemenangan”. Maknanya, mereka sedar apa pun yang hendak dilakukan perlu memikirkan peranan Tuhan yang sebenarnya.
Tuhan telah menetapkan kemenangan kepada BN kerana perjuangan BN selama ini menepati kehendak-Nya – meletakkan perpaduan dan kesejahteraan rakyat pada tahap yang teratas. Ia berbeza dengan parti yang mendakwa memperjuangkan Islam, dalam tindakannya terlalu jauh dengan semangat politik Islam.

Banyak tindakannya bertentangan dengan Islam. Apabila melakukan doa, doanya untuk menjahanamkan orang lain. Ketika menggambarkan nuansa Islam, menuduh orang lain kafir dan bila bercakap mengenai pembangunan, menuduh orang lain tidak memakmurkan Islam.

Masjid hanya dibina sebagai petunjuk keangkuhan, walhal ketika diberikan peluang, perjuangan mereka hanyalah menghasut rakyat agar fikirannya sentiasa jumud. Kejumudan pemikiran itulah kemenangan sebenar kerana kejumudan itulah yang memperkukuhkan sokongan, melahirkan penyokong tegar secara membuta-tuli, tidak bebas berfikir dan mengamalkan nilai Islam yang benar dan syumul.

Pengakuan jujur itu masih belum memberikan komitmen yang ikhlas kerana masih ada pemimpin mereka melepaskan geram kerana kalah, termasuk menyalurkan pembohongan kononnya harga barangan sudah dinaikkan, meskipun realitinya tidak. Bukankah tuduhan itu menggambarkan prinsip keislaman sudah tercabut jauh kerana Islam sentiasa menganjurkan bercakap benar walaupun pahit.

ANWAR IBRAHIM KENA MELIHAT DARI KACAMATA PRU13 YANG LEBIH BESAR. KITA ORANG MELAYU DAN ISLAM RUGI KERANA KEHILANGAN KUASA KERANA TELAH BERPECAH KEPADA TIGA. UMNO MAMPU DAPAT 88 KERUSI SEBALIKNYA DOKTRIN PAS 21 DAN DOKTRIN PKR PARTI CAMPUR (MELAYU, CINA DAN INDIA) HANYA MAMPU DAPAT 30 TETAPI PARTI PERKAUMAN DAN RASIS DOKTRIN DAP BERJAYA MENDAPAT 38 KERUSI. PENJILAT-PENJILAT DOKTRIN DAP MESTI FAHAM BAHAWA DOKTRIN DAP MEMANG SUKA "KAUM MELAYU DAN ISLAM" BERTELAGAH SESAMA SENDIRI KERANA MEREKA MUDAH UNTUK MENDOKTRINKAN DAKYAH DOKTRIN DAP YANG INGIN MEMBALAS DENDAM, IRI HATI DAN DENGKI SERTA  MENUNJUKKAN BAHAWA UMNO  ITU ADALAH PARTI RASIS DAN MENINDAS KAUM CINA DAN INDIA.

DOKTRIN DAP TELAH BERJAYA MEMBUNUH "PARTI KAUM CINA YANG SEDERHANA SEPERTI MCA DAN GERAKAN" KERANA PARTI-PARTI INI DI DAPATI TERLALU BERLEMBUT DENGAN PIHAK UMNO/BARISAN NASIONAL DAN TERLALU BERPEGANG KEPADA KONSEP "PERKONGSIAN KUASA". SEBALIKNYA DOKTRIN DAP INGIN MENJADI DOMINAN IAITU MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN DENGAN CARA "BONEKAKAN" ANWAR IBRAHIM DAN PEMIMPIN2 MELAYU DAN ISLAM YANG LAIN DEMI UNTUK MENCAPAI WAWASAN "MALAYSIAN MALAYSIA DOKTRIN DAP".

PRU13 INI JELAS DAN TERANG SEKALI MENUNJUKKAN BETAPA RAMAINYA "PENJILAT-PENJILAT PUNKOQ" DOKTRIN DAP DI KALANGAN UMAT MELAYU DAN ISLAM. KITA MESTI FAHAM DAN AMATI KEPUTUSAN TERSEBUT DI MANA UMNO DENGAN 88 KERUSI DI PARLIMEN TIDAK BOLEH MEMBENTUK KERAJAAN TANPA BANTUAN DARI "KOMPONEN-KOMPONEN PARTI LAIN". KITA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PARTI-PARTI DI SARAWAK DAN SABAH SERTA MCA DAN MIC YANG TELAH MELONJAKKAN "BARISAN NASIONAL" UNTUK TERUS MENGEMUDI DAN MEMACU NEGARA KE ARAH WAWASAN 2020 IAITU STATUS NEGARA MAJU.

TAPI MALANG SEKALI ADA PENJILAT-PENJILAT PUNKOQ DOKTRIN DAP YANG SANGGUP MELAKUKAN PERKARA SEBEGINI RUPA DI ATAS NAMA "DEMONCRAZY"...


Demo PRU13
Demonstrasi PRU13


Menjatuhkan kerajaan dengan cara keganasan dan kekerasan adalah dilarang kerana bertentangan dengan maqasid syariah. Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, ini kerana syariah mementingkan keamanan, kesejahteraan dan keselamatan nyawa serta harta benda. "Sesebuah kerajaan yang menang dengan majoriti dan dipilih secara pilihan raya adalah sah dari segi hukum demokrasi. "Islam juga menerima hukum tersebut. 

Pembentukan kerajaan melalui demokrasi perlu diterima dan sebarang usaha untuk menjatuhkannya dengan kekerasan bertentangan maqasid syariah...Beliau mengulas tindakan pembangkang yang menganjurkan perhimpunan jalanan bagi mencetuskan huru-hara supaya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipilih secara sah oleh rakyat dapat digulingkan.

Malah, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia pada Mei tahun lalu telah memutuskan sebarang niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran perhimpunan atau demonstrasi yang boleh mencetuskan huru-hara adalah haram di sisi agama.

Sementara itu, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, golongan yang melampau atau berdegil menolak kedamaian boleh diperangi sehingga mereka kembali tenang dan tenteram. "Perkara tersebut ada di sebut di dalam al-Quran yang menyatakan kewajipan manusia menjaga keamanan dan ketenteraman. "Sehubungan itu, kerajaan melalui kuasa yang ada boleh mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang cuba melakukan huru-hara ini," katanya.

Tidak usahlah menggunakan mekanisme yang sebegini rupa untuk menjatuhkan sesuatu kerajaan. Natijahnya, jikalau ini berlaku, apakah penyokong dan pimpinan Barisan Nasional akan berdiam diri? Akhirnya siapa yang ruginya? Begitulah juga jika berlaku sebaliknya…
Masing-masing akan cuba jatuh-menjatuhkan dengan cara sebegini rupa
Dalam politik, perkara biasalah akan ada pertembungan idelogi dan fahaman sehingga akhirnya menyebabkan kalangan rakyat Malysia memilih parti mana yang dirasakan sesuai dengan aspiarasi yang diimpikannya untuk dirinya dan juga negara. Tidak kisahlah bukan? Bukankah itu demokrasi namanya? Masing-masing ada hak untuk memilih.

Tidak kiralah anda menyokong Barisan Nasional ataupun Pakatan Rakyat. Tetapi…..seandainya, anda tidak menyokong kerajaan yang ada sekalipun, cara menumbangkan sesuatu kerajaan dengan cara sebegini rupa (riot ataupun demontrasi sehingga tumbangnya kerajaan) bukanlah langkah yang betul dan terbaik.
Gunakanlah saluran yang betul
Bukankah lebih baik, apabila keputusan PRU13 telah digazetkan, hantarkanlah petisyen bagi membantah keputusan PRU13 yang dirasakan berlakunya penyelewengan berserta bukti-bukti sahih yang boleh menyokong dakwaan-dakwaan yang sedang bertebaran di Internet ketika ini. Usahlah terburu-buru ketika membuat keputusan. Insyalalah jika berfikir dengan pertimbangan baik, pastinya akan ada jalan penyelesaiannya...

Dalam sejarah, revolusi tercetus dalam sistem yang tidak mengamalkan demokrasi. Tetapi di Malaysia, mereka menggunakan revolusi sebagai langkah mengkhianati demokrasi, maka benarlah pekikan pemuda berkenaan: “Demokrasi sudah mati. Yang ada hanyalah anarki.”

Anarki dalam pelbagai bentuk. Bermula sebagai bahan propaganda untuk mengubah sistem dan kemudian membuli rakyat untuk turun ke jalan raya menyerang pemerintah kerana kecewa rakyat tidak memilihnya. Harapan yang tinggi, tidak dipersetujui oleh rakyat. Rakyat sedar, mereka sebenarnya telah dibuli dan dijadikan alat kerana pemimpin itu amat besar agitasinya.

SURAH LUQMAN AYAT 18-19 ALLAH [SWT] MENYATAKAN BAHAWA "DAN JANGANLAH ENGKAU MEMALINGKAN WAJAH DARIPADA MANUSIA (KERANA SOMBONG) DAN BERJALAN DI BUMI DENGAN ANGKUH. SESUNGGUHNYA ALLAH [SWT] TIDAK MENYUKAI ORANG YANG SOMBONG DAN MEMBANGGAKAN DIRI"..."DAN SEDERHANAKANLAH DALAM BERJALAN DAN RENDAHKANLAH SUARAMU. SESUNGGUHNYA SEBURUK-BURUK SUARA IALAH SUARA KELDAI"...

Orang yang suka membuli rakyat tidak akan diberkati perjuangannya oleh Allah SWT kerana mereka adalah dalam kelompok yang zalim. Mereka zalim kepada diri sendiri, hanyalah mempertaruhkan orang lain untuk memenuhi kepentingan diri. Pada masa sama, meninggalkan kehendak agama dan kepentingan rakyat. Itulah balasan dan petunjuk daripada Allah SWT. Kesombongan diri itulah yang banyak membawa kecelakaan dan jika mereka diberikan peluang menjadi pemimpin, ia akan membinasakan negara.

Rasulullah SAW dalam sabda yang diriwayatkan Aisyah RA, sangat mencela tindakan seperti itu : “Orang yang paling dibenci Allah SWT adalah penentang yang keras” (Hadis Riwayat Bukhari).

Kalau benar pilihan raya ‘jijik dan kotor’, gunakanlah ruang undang-undang yang ada dan bukannya membuli rakyat. Cukuplah rakyat disogokkan dengan propaganda sepanjang kempen yang berlangsung kerana kini adalah masa untuk membuktikan apa yang dijanjikan itu dilaksanakan demi kemaslahatan umum, bukannya memenuhi cita-cita peribadi seseorang yang kian keliru serta meroyan.

Perilaku meroyan adalah gambaran buruk manusia yang diganggu oleh penyakit mental. Penyakit itu jangan pula menjangkiti orang lain kerana masih ramai tidak rela membuang susu hanya kerana setitik nila. Setitik nila hanya mempengaruhi warna susu, tetapi tidak berupaya merosakkan sebelanga susu.

Hakikat itulah patut difahami oleh ramai rakyat Malaysia. Malaysia akan terus maju dan mampu mencapai hasratnya, seandainya rakyat terus bersatu dan biarkan pemimpin berkerutu itu mati berangan atau terjun dengan labunya. Pemimpin itu sendiri tidak pernah bersyukur dan orang yang tidak pernah bersyukur itu tentunya akan menerima azab dari Allah SWT. Kegagalannya juga adalah azab psikologi dari Allah SWT untuk menguji diri, dia sebenarnya masih belum layak menjadi Perdana Menteri.
 

SURAH LUQMAN AYAT 12 ALLAH [SWT] MENYATAKAN BAHAWA "DAN SESUNGGUHNYA KAMI TELAH MEMBERI HIKMAH KEBIJAKSANAAN KEPADA LUQMAN IAITU "BERSYUKURLAH KEPADA ALLAH [SWT]! DAN BARANG SIAPA BERSYUKUR (KEPADA ALLAH [SWT]) MAKA SESUNGGUHNYA DIA BERSYKUR UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN BARANG SIAPA YANG TIDAK BERSYUKUR (KUFUR) MAHA SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA KAYA LAGI MAHA TERPUJI"...

SO ANWAR IBRAHIM KENA RENUNG SERENUNGNYA AYAT SURAH LUQMAN INI...ADAKAH KAMU ANWAR IBRAHIM TIDAK PERNAH "BERSYUKUR" DI ATAS KENIKMATAN ALLAH [SWT] BERIKAN KEPADA KAMU...????? ADAKAH KAMU TIDAK MAHU BERTAUBAT DI ATAS SEGALA KEMUNGKARAN KAMU...????? 

INGAT ALLAH [SWT] AMAT MEMBENCI MANUSIA IAITU ORANG YANG MEMPERGUNAKAN PERCAKAPAN KOSONG UNTUK MENYESATKAN (MANUSIA) DARI JALAN ALLAH [SWT] TANPA ILMU DAN YANG MENJADIKAN AGAMA ALLAH [SWT] ITU SEBAGAI OLAK-OLAKAN. MEREKA ITU AKAN MEMPEROLEH AZAB YANG MENGHINAKAN.
 

No comments:

Post a Comment