Friday, May 3, 2013

DAP BERMAIN DENGAN API..BANGKITKAN SIKAP PERKUAMAN...DALAM MENGEKALKAN KARIER POLITIK LIM KIT SIANG...

pakatan_rakyat_logo_dan_bendera





It is against BN's approach towards creating peace and harmony in Malaysia, says PM

PRIME Minister Datuk Seri Najib Razak  yesterday reminded the people on the dangers of racial polarisation as a result of racial sentiments played up by DAP ahead of tomorrow's general election as it could threaten peace and harmony in the country.

Najib, who is also Barisan Nasional (BN) chairman, said the action of the opposition was dangerous and against BN's approach towards creating peace and harmony in Malaysia. "We see from our evaluation that Chinese voter support is different according to the place and region. There are some regions, I am satisfied with their support.

"There are some areas where we have to work harder as they have been influenced by instigation of opposition parties, especially DAP, which raised the question of sentiment as though under BN, we did not give the due rights to the Chinese and so on," he said.

"Politics such as this is dangerous as it can make Malaysian politics more polarised. Polarisation of Malaysian politics is serious as we have tried to create a peaceful and harmonious environment in the country. "If we play up sentiments, we will create an unhealthy situation, where political disputes such as this will damage our country's harmony."

Najib also pointed out that the DAP is not a multiracial party which it is made out to be and that the people themselves had seen the election of its central executive committee members, which has been disputed by its own members.

"It is serious to deny more than 700 of its own members from attending the assembly, and the party did not even elect one Malay leader. So it is not a multiracial party and even if it puts up one or two Malay candidates, that does not make it a multiracial party."

He said the party which was really multiracial was BN, with its alliance of various components and practice of tolerance to achieve a common decision and policies which took into consideration the views of all races.
"As such, we appeal to all races, but DAP can appeal to the Chinese only. That is its trademark. The DAP cannot appeal to non-Chinese. Even Indians are finding it unappealing." Najib said the Chinese community was hardworking and had business acumen to generate wealth. However, he said, they had succeeded based on the policies of the BN government, which created a conducive business environment.


LIM KIT SIANG DALAM ROKET NET SALAHKAN DAN MEMBANTAH BERITA HARIAN akhbar kawalan UMNO-BN, yang menghasut orang Melayu supaya membenci DAP dan kaum-kaum lain di Malaysia
 
DAP membantah Berita Harian, akhbar kawalan UMNO-BN, yang menghasut orang Melayu supaya membenci DAP dan kaum-kaum lain di Malaysia. Fitnah yang mereka lemparkan semakin tidak masuk akal, malah menghina daya pemikiran orang Melayu. Fitnah terbaru datang daripada Berita Harian edisi Ahad hari ini 28 April 2013 dalam satu komentar yang ditulis oleh seorang yang bernama Mahfar Ali. Tajuk rencana itu sahaja sudah menunjukkan sikap hipokrit dan pembohongan media kawalan UMNO-BN tersebut. Tajuk “Pertahan prinsip kesederhanaan, tolak ekstremisme” cuba berselindung di sebalik kebencian penulis kepada perpaduan antara kaum yang dianjurkan oleh DAP dan Pakatan Rakyat (PERPADUAN KAUM MACAM MANA YANG DI ANJURKAN OLEH DOKTRIN DAP...DALAM PEMILIHAN CEC PUN TIADA KAUM MELAYU...PERPADUAN CHAUVINIS, RASIS, BIADAP, ANTI MELAYU DAN ANTI ISLAM).

Dia menulis: “Apakah nanti demonstrasi jalanan dan gerakan LBGT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) yang menjadi budaya Barat, akan turut diterima di negara ini? Inilah kemelut dua parti diketuai pemimpin Melayu yang diperkudakan DAP – parti cauvinis Cina yang dasar pentadbirannya di Pulau Pinang dilihat lebih banyak menekan orang Melayu. Barangkali juga DAP menyertai pakatan pembangkang sebagai mainan politiknya untuk memecahbelahkan orang Melayu dan Islam.”

Berita Harian sebagai lidah UMNO cuba menggambarkan bahawa PKR dan PAS sebagai parti orang Melayu – kerana UMNO hanya faham politik yang berasaskan kaum semata-mata, ia tidak faham demokrasi, hak asasi, keadilan sosial. Dan kedua-dua parti itu dianggap oleh UMNO sebagai mudah diperalatkan oleh DAP. Jelas Berita Harian buta sejarah dan enggan menerima hakikat kebenaran. DAP adalah parti politik yang sah yang menjunjung dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan 1957. Ini bererti DAP menerima Perlembagaan yang mendaulatkan agama Islam sebagai agama Persekutuan dan pada masa yang sama melindungi hak agama-agama lain untuk diamalkan secara bebas.

Hakikat ini termaktub dalam perlembagaan parti DAP yang meluhurkan Perlembagaan Persekutuan 1957 sebagai undang-undang teragung di negara kita. Malah, DAP sudah banyak kali dalam beberapa deklarasi mengulangi pendirian ini. Hanya manusia yang rasis sahaja yang buta kepada fakta ini. Kedudukan istimewa Melayu yang disebut dalam Perlembagaan Persekutuan tidak pernah dipersoalkan oleh DAP. Malah, DAP dengan tegas mempertahankan apa-apa hak yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, termasuk agama Islam sebagai agama Persekutuan dan Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Kebangsaan (KEDUDUKAN MELAYU MEMANG DI SEBUT DALAM PERLEMBAGAAN TETAPI DOKTRIN DAP AKAN CUBA UNTUK MENGHAPUSKANNYA SEBAB NAK WUJUDKAN MALAYSIAN MALAYSIA. AGAMA ISLAM AKAN DI ANGGAP SAMA TARAF SEBAGAI MANA AGAMA-AGAMA LAIN).

Jelas di sini DAP dan Pakatan Rakyat lah yang sebenarnya mempertahankan prinsip sederhana dan menolak ekstremisme, dan bukannya UMNO-BN yang rasis dan semakin kasar dan biadap dalam kempen mereka. Dengan itu, DAP dan Pakatan Rakyat menyeru rakyat supaya menolak politik kotor UMNO-BN. Saya yakin rakyat Malaysia, termasuk orang Melayu, yang benci dan marah dengan politik kotor UMNO-BN yang menabur fitnah dan bersifat perkauman sudah bersedia untuk membuat perubahan yang akan menamatkan era politik kotor keji dan benci (DOKTRIN DAP AMALKAN PRINSIP SEDERHANA BUKAN EKSTREMISME. CUBA LIHAT TINGKAH LAKU DAN TUTURKATA DOKTRIN DAP TERUTAMA SI TOKONG LIM DYNASTY. KALAU SEDERHANA TIDAK AKAN BERKELAHI DENGAN KAKITANGAN KERAJAAN. MEMERINTAH SECARA "SIFAT KUKU BESI". KALAU SEDERHANA PEMILIHAN CEC MESTI ADA KAUM-KAUM LAIN DLL).










































No comments:

Post a Comment