Friday, July 16, 2010

Adakah UMNO menang kerana Melayu atau kaum-kaum lain


Apabila kita membuat analisa kepada pola pengundia di PRU 12 (2008) untuk Dewan Rakyat maka kita dapat lihat bahawa Dacing memperolehi 50.27% undian untuk 140 kerusi, Pakatan Rakyat memperolehi 46.75% iaitu 82 kerusi. Parti-parti yang menganggotai Dacing dan Pakatan Rakyat adalah seperti berikut:

BARISAN NASIONAL

UMNO - 29.33% utk 79 kerusi.
MCA - 10.35% utk 15 kerusi.
MIC - 2.21% utk 3 kerusi.
Gerakan - 2.27% utk 2 kerusi.
PBB - 1.62% utk 14 kerusi.
SUPP - 1.47% utk 6 kerusi.
SPDP - 0.65% utk 4 kerusi.
PRS - 0.41% utk 6 kerusi.
UPKO - 0.72% utk 4 kerusi.
PBS - 0.55 utk 3 kerusi.
SAPP - 0.38% utk 2 kerusi.
PBRS - utk 1 kerusi.
LDP - 0.10% utk 1 kerusi.

PAKATAN RAKYAT

Keadilan - 18.58% utk 31 kerusi.
PAS - 14.05% utk 23 kerusi.
DAP - 13.77% utk 28 kerusi.


Apabila di lihat analisis di atas maka kita dapati bahawa Keris mendapat 29.33% undi orang Melayu untuk 79 kerusi sedangkan Bulan Penuh hanya mendapat 14.05% untuk 23 kerusi sahaja. Ini menunjukkan bahawa Keris lebih popular dan lebih mantop untuk menjaga dan memartabatkan umat Melayu Islam di Malaysia. Jika Keris di banding dengan Keadilan pulak, Keris memperolehi 29.33% undi orang Melayu untuk 79 kerusi sedangkan Mata Sepet hanya memperolehi 18.58% untuk 31 kerusi tetapi undian ini adalah undi campur kerana Mata Sepet adalah parti campuran maka undi Melayu Islam itu sukar untuk di perolehi. Sekiranya di buat perbandingan undian untuk Keris, Bulan Penuh dan Mata Sepet pada PRU 12 maka kita dapati bahawa Keris telah memperolehi undi popular di kalangan org Melayu.

Ini menunjukkan bahawa Keris adalah parti yang menerajui dan memartabatkan orang Melayu Islam di Malaysia. Ini memang tak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak termasuklah pembangkang. Oleh itu untuk mengalahkan Keris, maka Mata Sepet dan Bulan Penuh telah melancarkan berbagai serangan terhadap Keris dan pemimpin-pemimpinnnya terutama YAB PM dan YAB TPM. Serangan yang paling hebat saya rasa adalah serangan mengenai Felda Bankrap. Ini adalah serangan politik yang paling licik dan berbelit yang telah dilancarkan oleh Pakatan Rompah untuk melumpuhkan pegangan Keris terhadap org Melayu. Dengan izin Allah (SWT) serangan ini juga akan gagal tetapi Pakatan Rompah tidak akan putus asa kerana mereka tahu untuk merampas Putrajaya daripada Dacing/Keris mereka mesti melucutkan pegangan Keris terhadap org Melayu. Adakah usaha Pakatan Rompah akan berjaya di PRU 13 nanti?

Kita bandingkan pulak undi Keris/MCA/MIC dengan Mata Sepet dan Roket. Keris/MCA/MIC pada PRU 12 adalah sebanyak 41.89% (Keris - 29.33%, MCA - 10.35%, MIC - 2.21%). Manakala Mata Sepet dan Rokat adalah sebanyak 32.35% (Mata Sepet - 18.58%, Roket - 13.77%). Jikalau di bandingkan kerusi diperolehi oleh Dacing (Keris, MCA, MIC) adalah sebanyak 97 kerusi di bandingkan Pakatan Rompah (Mata Sepet, Roket) adalah sebanyak 59 kerusi sahaja. Ini menunjukkan bahawa rakyat Malaysia masih menaruh harapan dan mempercayai Dacing lebih daripada Pakatan Rompah. Undian yang diperolehi oleh Dacing pada PRU 12 agak merosot di kalangan kaum Cina dan kaum India mungkin kerana beberapa faktor yang berkaitan dengan masalah dalaman parti-parti tersebut.

Tetapi kepopulariti Mata Sepet dan Roket di kalangan pengundi kaum Cina dan India juga tidak begitu mendadak peningkatannya. Roket misalannya adalah bergantung sepenuhnya kepada undi kaum Cina dan sekiranya dilihat daripada analisa di atas Roket memperolehi 13.77% undi di PRU 12 adalah datang daripada kaum Cina dan hanya sebilangan kecil sahaja kaum-kaum lain. Ini menunjukkan bahawa Roket tidak boleh menerajui Malaysia dan Roket amat memerlukan parti-parti seperti Mata Sepet dan Bulan Penuh untuk memerintah Malaysia seperti yang di lakukan di Perak. Adakah kita ingin menyerahkan pemerintahan Malaysia kepada parti yang mementingkan satu kaum sahaja atau kita ingin melihat kemusnahan dan kehancuran Malaysia dengan meletakkan Pakatan Rompah sebagai pemerintah Malaysia?

Kalau di lihat daripada komponen Dacing yang lain undian yang diperolehi adalah sebanyak 8.17% untuk 43 kerusi. Maka dapat lihat bahawa sekiranya Pakatan Rompah ingin merampas Putrajaya daripada Dacing maka negeri-negeri berikut iaitu Johor Darul Takzim, Pahang Darul Makmur, Sarawak Bumi Kenyalang, Sabah Di Bawah Bayu mesti diberikan perhatian yang lebih. Kalau tidak jangan mimpi untuk merampas Putrajaya daripada Dacing.

Kekuatan adalah memihak kepada Dacing kerana kelancaran gerak kerja dan struktur Dacing itu sendiri. Sebaliknya Pakatan Rompah ianya masih kelam kabut serta bergerak mengikut kawasan-kawasan parti-parti gabungan itu bertanding. Ini bermakna Pakatan Rompah akan meletakkan calon untuk bertanding apabila ianya akan memberi kemenangan kepada Pakatan Rompah tidak macam Dacing yang akan bertanding di kesemua kawasan Parlimen iaitu 222 kerusi. Oleh itu peratusan kemenangan Pakatan Rompah adalah tinggi dibandingkan dengan Dacing pada PRU 12.

Walau apapun Keris tidak banyak bergantung kepada undian kaum-kaum lain tetapi Dacing memang banyak bergantung kepada undian kaum-kaum lain. Keris tidak boleh memerintah Malaysia secara berseorangan tetapi mesti membawa sahabat-sahabat Malaysia yang lain bersama-sama berkongsi kuasa untuk memerintah seperti acuan yang telah di ciptakan oleh pemimpin-pemimpin dahulu dalam Perlembagaan Malaysia. Pakatan Rompah ingin melaksanakan seperti mana konsep Dacing tetapi ianya ibarat batuk ditangga kerana tiada perancangan dan struktur yang khusus dan nyata untuk dipraktikkan. Kenyataan yang menyatakan Keris memerintah kerana org-org bukan Melayu adalah meleset tetapi kaum-kaum lain tak boleh memerintah Malaysia tanpa Keris adalah benar. Itu adalah realiti di Malaysia tanpa undi Melayu Islam tiada mana-mana partipun boleh memerintah Malaysia. Oleh itu Mata Sepet dan Bulan Penuh telah memutuskan untuk menyarung jersi masing-masing untuk menawan undi Melayu Islam tetapi juga untuk mengurangkan undi Melayu Islam terhadap Keris. Itu adalah realitinya. Kita jangan di buai mimpi dgn tulisan Raja Mandeliar yang berada di UK kerana ianya tidak menunjukkan kenyataan yang tepat dan analisa yang di buat juga tidak tepat.

Kalau dikatakan undi Melayu Islam pecah maka undi Cina pun pecah juga begitu juga undi India. Oleh itu kenyataan Raja Mandeliar amat berat sebelah kerana ingin megujudkan prepektif bahawa Keris amat bergantung kepada undi-undi bukan Melayu Islam.

Umno rules because of the non-Malays


Wednesday, 14 July 2010 Super Admin


Umno may be a Malay party. But it is not the Malays who give Umno that power to rule. It is the ‘pendatang’ Chinese and Indians and second-class citizens from East Malaysia who have been colonised by Umno. They keep Umno in power. And they allow Umno to insult them on top of that.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Prime Minister Najib Tun Razak says that Umno does not need PAS and that it is strong enough to survive without PAS. There are some in Umno who also belittle MCA, MIC, Gerakan, etc., and suggest that Umno is better off without these non-Malay parties -- especially when the non-Malays are ‘so demanding’.

Well, let the facts speak for themselves. Umno, on its own, is dead meat. Umno needs PAS because it realises that it rules this country at the pleasure of the non-Malays. Without the non-Malays Umno is dead. So how can Umno claim to represent the Malays when the Chinese, Indians and natives of East Malaysia are giving it that power to rule?

Umno needs PAS because it wants to be able to legitimately claim that it is a Malay party. Currently it has no legitimate right to that claim. It is not the Malays but the non-Malays who have given Umno the power to rule.

In the last General Election, Umno won only 29.33% of the votes and 35.6% of the seats in Parliament. Only when you add the votes of the other 13 parties in the ruling coalition would Barisan Nasional win 50.27% of the votes and 63.1% of the seats.

And that is after taking into consideration the gerrymandering and postal votes, mind you. Without all this fraud and election rigging Barisan Nasional would have been kicked out and today the opposition coalition, Pakatan Rakyat, would be running the federal government.

So, no, Umno is not strong enough, as what Prime Minister Najib claims. On its own -- without the Chinese, Indians and natives of Sabah and Sarawak -- Umno would have been buried back in March 2008. And that is why it is still, until today, talking about courting PAS.

Umno knows, unless it can get married to PAS, it’s future will always depend on non-Malay support. And Umno hates that. But most Malays do not realise this and thus far Umno is safe. But once the Malays wake up and realise that it is the non-Malays who are keeping Umno in power that would be fatal for Umno.

Umno may be a Malay party. But it is not the Malays who give Umno that power to rule. It is the ‘pendatang’ Chinese and Indians and second-class citizens from East Malaysia who have been colonised by Umno. They keep Umno in power. And they allow Umno to insult them on top of that.

Bodoh punya Cina, India dan orang Sabah dan Sarawak. At least prostitutes get paid for getting screwed. You get screwed and you pay for it. You are worse than prostitutes. I have no sympathy for these types of Malaysians. And these are the people who complain the most. Stupid!

Let me say that again. Without the Chinese, Indians and natives of East Malaysia, Umno is dead. You keep Umno in power. And you get insulted on top of that. You deserve what Umno dishes out to you. And Najib has the gall to say that Umno is strong enough and does not need PAS. And do you know that there are some leaders in PAS who feel that they should go to bed with Umno? Yes, not only are the Chinese, Indians and natives of East Malaysia bodoh. Melayu pun ada yang bodoh.



No comments:

Post a Comment