Friday, July 8, 2011

Jangan takut hadapi pilihanraya jika ada prinsip, Anwar kata UMNO...Persoalannya adakah "AAAnugerah Tuhan" sudah terlalu tinggi prinsipnya sehinggakan AMBIGA BERSIH di gunakan utk membawa rakyat membenci pemerintah, menggugat keselamatan negara, ketenteraman awam dan kepentingan awam...

Kita pula jawab bagi pihak UMNO, DSAI a.k.a "AAAnugerah Tuhan" kalau anak jantan dan berprinsip buat apa perlu adakan AMBIGA BERSIH. Semua org sudah tahu siapa di sebalik AMBIGA BERSIH tersebut. Adakah "AAAnugerah Tuhan" nak mengulangi kejadian BERSIH 2007 yg dilaksanakan sebelum PRU12 di gembelingkan sekali lagi bagi membangkitkan semangat benci rakyat terhadap pemerintah.

Adakah kejantanan "AAAnugerah Tuhan" telah hilang kepada mangsa kerakusan dan kebuasannya dalam mengaut segala noda dan dosa sambil memohon keberkatan Allah (SWT) di sebelah Imam Besar PAS iaitu Tok Guru dan Presiden PAS. Adakah ini pemimpin yg kita ingini dan sanjung sebagai "Prime Minister in the making" yg hanya penuh dgn persepsi fitnah dan pembohongan sahaja. Kenyataan "AAAnugerah Tuhan" kami hanya inginkan satu pilihanraya BERSIH itu sahaja. Sungguhpun begitu permintaan Pilihanraya BERSIH itu adalah sebagai sulaman terhadap agenda tersirat itu membawa rakyat membenci pemerintah dan menghuru-harakan negara, menjejaskan keselamatan negara, ketenteraman awam dan kepentingan awam. Akibat drp kejadian ini "AAAnugerah Tuhan" akan menyalahkan oleh org lain seperti mana yg terjadi kepada "AAAnugerah Tuhan" sendiri dalam kes liwat dan Siri Omeganya. 

Sekarang kita bawa satu petikan Surah Al-Nisa ayat 105 [Al-Quran - Keharusan Adil dan Tidak Memihak Dalam Menetapkan Sesuatu Hukum] mengatakan bahawa :-
  
"Sesungguhnya kami telah menurunkan Al-Quran kepada Muhammad membawa kebenaran agar engkau mengadili manusia dengan apa yang telah diajarkan Allah (SWT) kepadamu dan janganlah engkau menjadi penentang (orang yang tiada salah) kerana (membela) orang yang berkhianat" :-

Ayat ini dan bebarapa ayat berikutnya diturunkan berhubung dengan pencurian yang dilakukan oleh Tu'mah dan dia menyembunyikan barang curian itu dirumah orang Yahudi. Tu'mah tidak mengakui perbuatan itu, malah dia menuduh bahawa yang mencuri barang itu ialah orang Yahudi. Hal ini diajukan oleh kerabat-kerabat Tu'mah kepada Nabi Muhammad (SAW) dan mereka meminta agar Nabi Muhammad (SAW) membela Tu'mah dan menghukum orang Yahudi itu walaupun mereka tahu bahaw Tu'mah yang mencuri barang itu. Nabi Muhammad (SAW) sendiri hampri-hampir mempercayai tuduhan Tu'mah dan kaum kerabatnya terhadap orang Yahudi.
   

Ayat 111 & 112 [Al - Nisa] pula mengatakan bahawa :-

"Dan barang siapa berbuat dosa, maka sesungguhnya dia hanya mengerjakannya utk [kerugian] dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana. Dan barang siapa membuat kesalahan atau dosa, kemudian dia tuduhkan kepada org yg tidak bersalah, maka sungguh, dia telah memikul suatu kebohongan dan dosa yg nyata".

Kalau kita lihat tafsiran ayat-ayat di atas maka bolehlah kita katakan bahawa "AAAnugerah Tuhan" telah melakukan satu fitnah dan pembohongan serta dosa yg nyata. PAS pula telah gagal dalam berlaku adil dan tidak memihak dalam menetapkan sesuatu hukum apabila Allah (SWT) berkata-kata dgn Nabi Muhammad (SAW) "janganlah engkau menjadi penentang [org yg tiada bersalah] kerana [membela] org yg berkhianat". Siapa golongan penentang "org yg tiada bersalah" kerana [membela] "org yg berkhianat". Siapa pula yg membela "org yg berkhianat". Fikir-fikirkan lah demi agama, bangsa dan negara

KUALA LUMPUR, 9 Julai — Umno harus yakin untuk memenangi pilihan raya secara adil jika parti teras pemerintah itu mempunyai prinsip, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi.

Dalam ucapannya pada satu ceramah menjelang perhimpunan Bersih hari ini, Ketua Pembangkang itu berkata, beliau akan hadir perhimpunan petang ini di Stadium Merdeka. 

Beliau merupakan salah seorang daripada 91 individu yang dilarang memasuki ibu negara hari ini. 

“Kami hanya meminta pilihan raya bersih, itu sahaja,” kata Anwar pada ceramah ci Cheras malam tadi. 
Ketua Umum itu berkata Turki telah mengundang wakil-wakil luar negara menjadi pemerhati pilihan raya di negara itu bulan lalu. 

“Kita (di sini) tidak boleh meneliti daftar pemilih kita sendiri... saya tidak boleh mendapat satu minit temu bual (menerusi media arus perdana),” kata Anwar yang mengenakan mahu warna kuning malam tadi. 

“Saya akan ke Stadium Merdeka. Bagaimana? Jangan tanya,” kata beliau, bekas timbalan presiden Umno, dengan senyuman, disambut oleh tepukan hadirin. 

Polis telah memulakan sekatan di seluruh Lembah Klang sejak petang semalam, menyebabkan kesesakan teruk di laluan-laluan menuju masuk ibu negara. 

Lebih 30 jalan utama di ibu negara ditutup. Ini kali kedua Bersih, yang menuntut pembaharuan sistem pilihan raya diadakan. 

Kali pertama diadakan pada akhir 2007 telah menarik sehingga 50,000 orang.

No comments:

Post a Comment