Monday, April 9, 2018

Adakah tsunami Melayu akan berlaku...?????

Demi kestabilan,kemakmuran, kesejahteraan,keamanan, keharmonian,
keamanan,kemajuan dan keadilan

Adakah kita nak menyerahkan kepada "barua DAP"


Semasa PRU12 ramai penganalisa politik menyatakan UMNO/BN kalah di beberapa kawasan adalah di sebabkan oleh tsunami kaum India. Bila PRU13 ramai menjangkakan UMNO/BN akan dapat balik kawasan-kawasan yang kalah semasa PRU12. Malangnya percaturan tersebut meleset apabila tsunami kaum Cina telah merobek keseluruhan yang di gandingkan dengan "swing vote" orang Melayu" kepada Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat pada ketika itu di anggotai oleh Dogtrin Dapigs, PKR dan PAS. Pakatan Rakyat pula diketuai oleh DS Anwar Ibrahim aka KETUM.

Percaturan perang cyber telah di cetuskan oleh Pakatan dengan menyerang UMNO/BN secara bertali arus tanpa henti siang malam pagi petang. Sehinggakan di puncak hari mengundi itu telah di beritakan terdapat 400,000 orang Banglasia yang telah masuk Malaysia untuk di hantar ke kawasan-kawasan mengundi bagi memenangkan UMNO/BN. Maka kekecohan telah berlaku di beberapa kawasan-kawasan mengundi yang agen-agen pembangkang telah menghalang orang yang berkulit gelak macam Banglasia dari menjalankan kewajipannya sebagai warganegara Malaysia dalam sistem demokrasi berparlimen di Malaysia.

Kemudian semasa pengiraan undi di beritakan bahawa terdapat black out di beberapa tempat mengundi yang kononnya sengaja di matikan untuk memenangkan UMNO/BN tetapi semuanya "hoax" dan banyak lagi "fake news" yang menjalar semasa kempen PRU13 seperti berita "rasuah kapal selam scorpene yang mana Tok Jib akan di dakwa di Perancis, pembunuhan gadis Monggolia, cincin DS Rosmah dan banyak lagi. Perang cyber sungguh hebat dan drastik sehinggakan kita tak tahu mana satu musuh dan mana satu kawan. Peluru bertaburan di cybertronics tetapi perang melawan RBA (red beans army) adalah perang cyber yang hebat. RBA cuba untuk melonjakkan tagline Dogtrin Dapigs #Ubah Inikali kerana PAS ada bersama dengan mereka yang mana pada ketika PAS menyatakan bahawa "kita berkawan dengan syaitan pun tak apa selagi bukan UMNO/BN". Akhirnya memang undi Cina tiada satu pun yang lekat pada UMNO/BN semua di salurkan kepada Pakatan Rakyat (Dogtrin Dapigs, PKR dan PAS). Malahan tempat-tempat yang Dogtrin Dapigs tidak bertanding pun UMNO/BN kalah di sebab undi Cina dan undi PAS. Itulah scenario pola pengundian semasa PRU13.

Sungguhpun begitu tiada siapa boleh melawan ketentuan Allah (SWT) yang menentukan segala-gala kerana Allah (SWT) adalah pemerintah di langit dan di bumi. Itulah sebabnya kita mesti percaya kepada Allah (SWT) yang Maha Bijaksana, Maha Mengetahui dan Maha Adil. UMNO/BN dapat 133 kerusi dan Pakatan Rakyat dapat 89 kerusi. Selangor dan Penang di kuasai oleh Pakatan Rakyat selebihnya di kuasai oleh UMNO/BN.

Sekarang kita sekali lagi akan menghadapi PRU14 pula, perang cyber telah bermula, ceramah politik parti pembangkang yang di kenali sebagai Pakatan Harapan di anggotai oleh Dogtrin Dapigs, PKR, PPBM dan Amanah. Perang PRU14 lebih unik kerana PPBM dan Amanah adalah parti setahun jagung. PPBM yang di tubuhkan selepas Tun Mahathir keluar UMNO dan TS Mahyuddin Yassin serta DS Mukriz Mahathir dipecat kerana tikam UMNO dari belakang. Amanah pula di tubuhkan apabila golongan professional kalah dengan golongan ulama. Semasa PRU13 jentera PAS banyak membantu jentera Pakatan Rakyat yang ampuh. Sekarang PAS akan bergabung dengan parti-parti yang membentuk Gagasan Sejahtera. 

Pada PRU14 ini kepastian pertanding tiga puju akan berlaku antara BN. PAS dan Pakatan Harapan. Sebelum SPR menetapkan tarikh PRU14, PPBM telah di gantung sementara kerana tidak mematuhi terma-terma dan syarat-syarat ROS. Maka Pakatan Harapan terpaksa menggunakan logo parti lain apabila ROS juga mengantung penubuhan Pakatan Harapan kerana permasalahan PPBM. Setelah di persetujui oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan, maka logo PKR akan di gunakan. Bermulalah perjalanan reformasi yang berlawan dengan Mahafiraun, Mahazalim, Mahaperompak, Mahapenyamun dan Mahapelingkup negara di resapi dengan idealogi reformadey pula iaitu untuk menjadi penyelamat Malaysia yang diandaikan akan bankrap, Tok Jib telah merompak dan meyamun duit 1MDB dan hutang negara akan memncecah 1 trillion. Maknanya apa yang di perjuangkan oleh Anwarisme selama ini hanya pembohongan iaitu untuk menjatuhkan Mahafiraun dan Mahazalim sebaliknya ianya lebih kepada "gila kuasa dan tamakkan jawatan di Putrajaya". Maka wujud kata-kata dalam Pakatan Harapan terdapat Bapa pelingkup negara, Bapa peliwat, Bapa perkauman, anti Melayu dan Islam dan Bapa merapu the Sabu. Adakah rakyat ingin mempercayai bulat-bulat apa yang di perkatakan oleh mereka????? #tagline: Apa lagi aku nak bohong pada rakyat amat sinonim dengan Pakatan Harapan. 

Pakatan Harapan tahu untuk dapatkan Putrajaya, pengundi Melayu mesti di perolehi sebanyak mungkin terutama di kawasan-kawasan pinggir bandar dan di luar bandar serta felda. Sekiranya tidak dapat maka Ubah, Inikali, Sekali lagi selamatkan Malaysia akan berkubur di Laut China Selatan selama lima (5) tahun sebelum di bangkitkan kembali untuk menjadi Hantu PRU 15 pula.

Kita perhatikan negeri di Semenanjung Malaysia:-

1. Perlis (3) - tiga kawasan Parlimen. Semasa PRU13 ketiga kawasan Parlimen di kuasai oleh BN (Kangar, Padang Besar dan Arau).

2. Kedah (15) - 11 BN 4 PKR 1 PAS.

Semasa PRU13 BN menguasai Langkawi, Jerlun, Kubang Pasu, Padang Terap, Pendang, Jerai, Sik, Merbok, Baling, Kulim-Bandar Baharu.
PKR menguasai Alor Setar, Kuala Kedah, Sungai Petani dan Padang Serai.
PAS pula menguasai Pokok Sena (sekarang Amanah).

Tun Mahathir akan bertanding di Langkawi. Langkawi di majukan oleh Tun Mahthir melalui UMNO/BN sekarang Langkawi hendak di benamkan oleh Tun Mahathir melalui Pakatan Harapan. Anaknya Mukhriz akan bertanding di Parlimen Jerlun dan DUN Jitra, jadi MB Kedah kerana UMNO/BN sekarang nak jadi pengkhianat Kedah dengan bersekongkol dengan Dogtrin Dapigs untuk jatuhkan UMNO/BN Kedah. Wan Saiful Wan Jan (Idea) bertanding Parlimen Pendang manakala Datuk Amiruddin Hamzah (dulu PAS) bertanding Parlimen Kubang Pasu dan DUN Anak Bukit.

PAS pula tidak lagi bersama-sama dengan Pakatan Harapan. Maka kawasan-kawasan yang di menangi oleh PKR, Amanah dan PPBM boleh menjadi medan pertempuran yang sengit kerana pertandingan tiga penjuru tidak dapat di elakkan. PAS sudah pasti akan menurunkan jenteranya sebanyak mungkin untuk menawan semula Kedah Darul Aman. Langkawi akan menjadi tumpuan kerana para pengundi Melayu akan menjadi belah bahagi nak undi Tun Mahathir ataupun nak undi BN bagi kesinambungan kemakmuran dan pembangunan Langkawi. Alor Setar, Kuala Kedah, Sungai Petani dan Padang Serai sudah pasti akan menjadi medan mendapat undi-undi Melayu. Kaum Cina pula sudah jemu dengan tagline#Ubah, Inikali dan sebagainya kerana undi kaum Melayu tidak berubah kepada Pakatan Harapan. Sekarang pemimpin2 Pakatan Harapan sedang menyakinkan kaum Cina dan kaum India untuk tetap dengan Pakatan Harapan dengan harapan bahawa kaum Melayu akan mengundi Pakatan Harapan dalam PRU14. Persoalannya adakah kaum Melayu akan memberi undi kepada Pakatan Harapan secara "total"????? Di Kedah pertembungan heavyweight selalu antara BN v PAS. Kalau pergi jalan-jalan cari makan di Kedah pasti akan terlihat bendera PAS berkibaran samada PRU ataupun bukan PRU. Pengaruh PAS di negeri Jelapang Padi memang tidak boleh di pertikaikan. Walau bagaimanapun pertembungan di Jelapang Padi pasti akan lebih menarik kali ini kerana anak emas Kedah bertanding di Langkawi dan bekas MB Kedah bertanding di Jerlun dan Jitra. Kita nantikan siapakah para pengundi akan pilih kestabilan, kemakmuran, kesejahteraan, keharmonian, keamanan, kemajuan dan keadilan UMNO/BN atau fitnah dan pembohongan Pakatan Harapan?????

3. Perak - PRU13 BN (13) DAP (6) PAS (2) PKR (3). Semasa PRU13 Pakatan Rakyat di dokongi oleh DAP, PAS dan PKR. Malangnya untuk PRU14 nanti Pakatan Harapan dianggotai oleh DAP. PKR, PPBM dan Amanah tanpa PAS. Di Perak kawasan Lembah Kinta akan bersemuka sekali lagi dengan "the Malays belt" pada PRU14. Dogtrin Dapigs telah meletakkan calon Melayunya di Tebing Tinggi iaitu pakar undang-undang Aziz Bari. Percaturan Dogtrin Dapigs ialah gunakan Melayu untuk screw Melayu aka dapat undi Melayu seberapa banyak untuk menawan Perak dan Putrajaya. Bila menang kononnya Aziz Bari akan di lantik sebagai MB tetapi yang menentukan polisi pentadbirannya adalah pemimpin-pemimpin Dogtrin Dapigs. Serupa seperti selepas PRU12 iaitu pada ketika itu MB Nizar Pembohong (PAS) jadi MB tetapi hanya boneka sahaja. Ngeh dan King Kong Ming yang menentukan polisi-polisi pentadbiran di Perak. Nasib baik 11 bulan sahaja. Kita rasa orang Melayu di Perak sudah terkena sekali pasti tidak akan bersekongkol lagi dengan "barua-barua Dogtrin Dapigs".

Pertembungan heavyweights di Teluk Intan antara Mah Siew Keong (BN/Gerakan) v Nga Kong Ming (DAP). Jumlah pengundian adalah 42% Cina, 38% Melayu dan 19% India. Nga Kong Ming adalah YB Dap di Taiping sebelum ini tetapi kenapa beliau lari daripada kerusi Taiping untuk berlawan dengan Mah Siew Keong (Presiden Gerakan). Adakah DAP cuba nak membunuh ketua-ketua pemimpin parti Cina yang bergabung dalam BN kerana bencikan UMNO macam mana UMNO bencikan DAP. Kebencian UMNO kepada DAP memang sejak dari PRU 1 lagi kerana DAP memang terkenal dengan sikap chauvinis, anti Melayu dan Islam. Ianya bukan sahaja telah di perkatakan oleh bekas-bekas pemimpin Melayu dalam DAP malahan yang terbaru Zaid Ibrahim yang terkenal dengan firma Guaman Zaid Ibrahim & Co pun boleh tertipu dengan agenda DAP yang pandai menyorok kukunya bila berhadapan dengan orang Melayu dan Islam tetapi di belakang tabir akan cuba untuk menghapuskan Melayu dan Islam secara halus dan perlahan-lahan. Akhirnya Zaid Ibrahim sedar bahawa DAP itu parti Cina.



DAP parti Cina

Kenapa DAP tak pakai logo "roket" semasa PRU14????? Adakah DAP sudah boleh menerima apa yang tercatit dalam Perlembagaan Malaysia mengenai orang Melayu, Islam dan Raja-Raja Melayu????? Kita jangan tertipu dengan mainan ala penjajah zaman cybertronics iaitu DAP yang cuba mengelirukan orang-orang Melayu dan Islam kononnya DAP telah menerima Melayu dan Islam dalam agenda DAP. Barang diingat bahawa di Perak hanya seorang (1) sahaja calon Melayu iaitu Aziz Bari di Tebing Tinggi yang di tanding di dalam kawasan majoriti orang Cina. Agendanya ialah sekiranya Pakatan Harapan Berjaya tawan Perak maka, DAP ada calon Melayu yang berkelayakan untuk di lantik jadi MB. Maka Perak sekali lagi akan dapat MB boneka DAP seperti Nizar Pembohong selepas PRU12 dulu.

DAP adalah penjajah zaman cybertronics yang buta kebenaran

Kita mesti berhati-hati di Perak agar kita tidak terperangkap dalam permainan DAP yang amat licik untuk memperdayakan Melayu dan Islam. DAP tahu untuk memerintah Perak mereka perlukan sokongan Melayu dan Islam kalau tidak DAP hanya bermimpi di siang hari sahaja. Sekarang  DAP adalah pencipta cerita-cerita pembohongan dan fitnah yang bersifat tegar yang kononnya Melayu dan Islam di bawah DAP lebih di jaga dan terbela tetapi DAP adalah parti yang tidak ingin menerima kebenaran berdasarkan fakta yang di bentangkan. Inilah yang terjadi kepada pemimpin-pemimpin DAP yang melanggar polisi dan kata-kata Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.

Semasa PRU14 Dogtrin Dapigs akan menggunakan logo PKR (Mata Satu) semata-mata nak mengabui mata orang-orang Melayu dengan andaian bahawa Dogtrin Dapigs itu adalah parti untuk semua rakyat tetapi hakikatnya Dogtrin Dapigs adalah parti untuk kaum Cina sahaja. Pembahagian kerusi Dogtrin Dapigs di Perak untuk PRU14 adalah berdasarkan keputusan PRU13 di kawasan majoriti kaum Cina akan di tandingi oleh Dogtrin Dapigs dengan menggunakan logo PKR. Di kawasan yang majoriti kaum Melayu dan India di biarkan parti-parti PKR, Amanah dan PPBM berebut dengan UMNO/BN dan PAS. Selepas penamaan calon kita dapat lihat di setiap kerusi  yang di pertandingkan terdapat sekurang-kurangnya pertandingan tiga penjuru 3 penjuru antara UMNO/BN, PKR dan PAS.

Begitu juga yang terjadi di Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor yang mana di kawasan-kawasan bandar akan di bolot oleh Dogtrin Dapigs kerana Dogtrin Dapigs tahu di situlah kawasan anti-kerajaan yang akan menyokong polisi Dogtrin Dapigs Malaysia Malaysian iaitu kesamarataan antara semua bangsa di Malaysia dan tiada keinstimewaan Melayu, Islam dan Raja-Raja Melayu. Malaysia akan di jadikan "Republic". Inilah cita-cita yang kita mesti haling dan sentiasa di bangkitkan di setiap PRU kerana tanpa menbangkitkan "suasana panas ini" Dogtrin Dapigs akan mencucuk jarumnya melalui "barua-baruanya seperti BUANG" untuk memusingkan orang-orang Melayu supaya meninggalkan "status quo" dan perasaan takut untuk mengundi PKR kerana itu adalah parti untuk semua rakyat Malaysia iaitu social liberalisme yang banyak berkisar pada idealogi Anwarisme.


Demi kestabilan,kemakmuran, keamanan, kesejahteraan, keharmonian,kemajuan dan keadilan

BN adalah parti yang sentiasa rapat dan prihatin terhadap denyut nadi rakyat. Kita tidak boleh nafikan apa yang telah di laksanakan oleh kerajaan BN kepada Malaysia dan rakyat keseluruhannya. Apakah sumbangan Dogtrin Dapigs, PKR, Amanah dan PPBM mahupun PAS kepada Malaysia dan rakyat keseluruhanya?????

Kita lihat sendiri PKR di Selangor, Dogtrin Dapigs di Pulau Pinang dan PAS di Kelantan. Apa yang boleh di banggakan melainkan apa yang telah di bina oleh kerajaan sebelum iaitu sebelum di ambilalih pada tahun 2008. Selama 10 tahun apa yang di laungkan ialah agenda politik "Selangor dan Pulau Pinang dapat pujian Auditor General kerana mempunyai kewangan yang mantop". Cuba tanya mereka kenapa????? Cuba bayangkan kalau kerajaan Putrajaya tak belanja duitnya terhadap pembangunan dan infra, berapa banyak duit ada dalam tabung QARUN kerajaan Putrajaya?????

Insya Allah tsunami Melayu itu tidak akan berlaku tetapi tsunami penolakan terhadap Pakatan Harapan pasti akan berlaku di kebanyakkan kerusi di Malaysia oleh rakyat kerana selama ini Pakatan Harapan hanya cyberkan "hasutan dan tanamkan sifat benci dalam pemikiran rakyat terhadap kerajaan UMNO/BN serta cyberkan fitnah dan pembohongan" kononnya Tok Jib mencuri dan merompak duit rakyat melalui 1MDB tetapi bila penerangan di laksanakan oleh Arul Kanda CEO 1MDB di merata tempat di Malaysia tiada pula pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan menyerbu sessi penerangan tersebut. Bila di Tanya mana buktinya tiada pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan yang dapat memberikan melainkan mempunyai andaian dan spekulasi semata-mata. Ini di buktikan dalam 3 saman mengenai 1MDB yang telah di tolak oleh Mahkamah kerana tiada bukti yang boleh menyabitkan salah laku dan pecah amanah yang telah di lakukan oleh Tok Jib melainkan "speculation by the instigator of the oppositions". Kenapa agaknya????? Kita tidak boleh mendengar guruh yang di jangkakan akan hujan kemudian curahkan air dalam tempayam tetapi hujan yang di jangkakan tidak juga turun tetapi air dalam tempayam telah di curahkan, akhirnya siapa yang rugi kita juga kerana terpengaruh dengan "kata-kata fitnah dan pembohongan" Pakatan Harapan kita buang benda yang baik dan yang banyak berjasa kepada negara dan rakyat Malaysia semata-mata berdasarkan andaian kononnya Pakatan Harapan boleh melakukan yang lebih baik daripada UMNO/BN.

Ada pula andaian rakyat yang kononnya Tok Jib yang menjadi punya kepada permasalahan negara dan rakyat. Apa permasalahan Negara GST, duit ringgit merosot, ekonomi teruk dan Malaysia nak bankrupt????? Rakyat terpaksa sengsara kerana GST harga naik mendadak dan gaji tak naik????? Sekarang duit ringgit mengukuh terhadap dolar USD, ekonomi Malaysia manpan walaupun ekonomi dunia mengalami tekanan yang "melantun-lantun", Malaysia nak bankrupt adalah andaian dan spekulasi jahat untuk memburukkan kerajaan UMNO/BN, GST (45 billion 2017) pula telah banyak membantu kerajaan dalam mengatasi sumber kewangan yang dikutip di jika bandingkan dengan sistem SST dulu.

Kerajaan sekarang memberi pelbagai bantuan kepada rakyat untuk mengatasi tekanan kenaikkan harga barangan harian. BRIM. SLIM. bantuan sekolah, baucer pelajar dan lain-lain. Kalau nak baca lagi gi tengok e-rakyat, banyak infor pasal kebajikan kerajaan UMNO/BN.

  

Demi kestabilan, kemakmuran, kesejahteraan, keamanan, keharmonian, kemajuan dan keadilan. Fikirkan masa depan kita sekiranya kita menaruhkan pemerintahan negara di tangan Pakatan Harapan. 











No comments:

Post a Comment