Saturday, August 6, 2011

Adakah ini di maksudkan oleh PAS sebagai "Negara Kebajikan". Adakah PAS akan kambing hitamkan UMNO dan media dalam persoalan terbaru "Isu serbu Gereja" di Petaling Jaya

Adakah ini di gelar "Negara Kebajikan PAS"




Setiap kali timbul isu yang membuatkan Pas tersepit antara kepentingan agama dan bangsa dengan kepentingan undi untuk mereka , maka pendirian yang paling selamat sekali mereka lakukan adalah menyalahkan Umno dan media masa.

Isu kandang babi mega di Morib, isu rampasan arak di Shah Alam, isu kuil juga di Shah Alam, Isu Kalimah Allah, isu pemimpin DAP masuk Masjid dan Surau, isu pemimpin DAP mempermainkan ayat Quran, isu negara kristian di P.Pinang, isu pemimpin DAP tak pakai songkok dan macam-macam lagi. Semuanya disalahkan Umno sedangkan yang mencipta masalah adalah mereka dan rakan-rakan mereka.

Isu yang terbaru yang masih segar dalam ingatan kita ialah isu penutupan kelab malam di Kedah sepanjang bulan Ramadhan. Yang buat keputusan untuk menutupnya adalah Kerajaan Pas Kedah dan yang buat keputusan untuk membatalkannya adalah Pas Pusat. Tapi tak semena-mena Umno dan media masa pula yang menjadi mangsa dalam isu berkenaan. Umno pula yang dipersalahkan semata-mata nak tutup 'kemaluan' mereka.

Hari ini Pas sekali lagi tersepit antara kepentingan agama dengan kepentingan mendapatkan undi dalam isu JAIS-gereja yang sedang hangat di Selangor.


No comments:

Post a Comment