Friday, April 1, 2011

Buku JingGAY....

Inilah contoh pembohongan dan pemalsuan janji PRU13

Dalam masa dua minggu menunggu ketulenan video clip "Dato' T" kita telah membaca berbagai ulasan dan Mahkamah Jalanan yg di gerakkan oleh Pakatanal Rakyatul Syaitan. Resepi biasa ialah konspirasi. Dalangnya dalam resepi itu ialah UMNO. Sesungguhpun begitu kita mesti faham bahawa "Dato' T" satu adalah rakan luar dan dalam org "Anugerah Tuhan kepada rakyat Malaysia" dan dua lagi adalah ahli UMNO. Adakah ini sudah menunjukkan konspirasi iaitu memang sengaja di buat begitu utk mengenakan org "Anugerah Tuhan". Kita senyap seketika kerana memikirkan bahawa sekiranya ini fitnah dan pembohongan maka UMNO akan menerima padahnya tetapi Allah (SWT) itu Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana, akhirnya kebenaran terpancul juga dengan PDRM mengesahkan bahawa video clip itu adalah sah ketulenannya. Maka segala yg terjadi dalam itu adalah tulen. Maka Pakatanal Rakyatul Syaitan kena mengusulkan ke Parlimen utk di tubuhkan sebuah Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat akan video clip tersebut spt yg di laksanakan terhadap video clip VP Vijandran, video clip Toketampi dan video clip Lingam. Mengapa Pakatanal Rakyatul Syaitan takut apabila terkena kepada batang hidung sendiri banyak pula dalihnya sehinggakan lawyer-lawyer Pakatanal Rakyatul Syaitan menyuruh PDRM menangkap "Dato' T" kerana kesalahan pengedaran video clip tersebut tetapi sebelum ini "over my dead body" pernah mempertontonkan vdeo clip sama spt itu di Parlimen tetapi tidak di suruh utk di tangkap oleh PDRM.

Kemunculan video clip tersebut seiringan dgn kemunculan buku Mantan PM Tun Mahathir yg mengisahkan koleksi peribadinya mengenai kejadian dan peristiwa semasa 22 tahun pemerintahannya. Cerita yg paling menarik ialah mengenai org "Anugerah Tuhan". Kalau Tun M dan Tun Daim boleh di perbodohkan oleh Anugerah Tuhan ini kan pula Lim Kit Siang dan Haji Hadi serta Tok Guru lagi dua (2) kali bodoh Anugerah Tuhan boleh kenakan kepada mereka. Inilah hakikat yg kena di telan oleh Pakatanal Rakyatul Syaitan bahawa Anugerah Tuhan hanya pentingkan perut dan hak peribadinya sahaja selain drp itu lu org dalam Pakatanal Rakyatul Syaitan kena fikirkan lah.

Adakah kita akan menghadapi PRK lagi selepas YB Lenggeng di jatuhkan kesalahan rasuah atau kemungkinan PRK tersebut tidak akan muncul kerana YB Lenggeng pasti akan mengemukakan rayuan sehingga ke Mahkamah Persekutuan. Natijahnya buat apa nak PRK lagi kita terus tunggu PRU 13 bagi mengisi kekosongan akibat kesalahan yg YB Lenggeng. Natijahnya UMNO sekarang kena berhati-hati dalam melaksanakan pemilihan "the winnable candidate" kerana takut nanti calon itu akan menimbulkan permasalahan kepada UMNO dan rakyat pula.

Pilihanraya Sarawak semakin hari semakin hangat yg terbaru PRK Baru Bian cakap BN guna polis dan tentera utk gertak pengundi di kawasannya. Sebelum ini Tun Daim kata BN akan menang tetapi akan kehillangan beberap kerusi lagi. Di kawasan Melayu Melanau Sarawak masih berdiri teguh di belakang PBB/BN utk terus memerintah Sarawak begitu juga kaum-kaum lain di Sarawak. Natijahnya tiada parti selain BN dapat membawa kestabilan, kesejahteraan, kemakmuran dan kemajuan selain drp BARISAN NASIONAL. Parti pembangkang sekarang sedang sibuk berebut kawasan utk meletakkan calon mereka masing iaitu berebut kawasan seperti dalam perang saudara utk merebut kawasan pengedaran tetapi semasa pilihanraya berebut kawasan direbut utk menunjukkan tamak haloba kepada kuasa....Rakayat Sarawak jangan percaya kpd hantu dan jembalang kerana mereka hanya membaw afitnah dan pembohongan sahaja...

Kita juga mengucapkan tahniah kpd Misbun dan BAM kerana telah mengenepikan perselisihan faham utk membina sebuah squad badminton yg mantop bagi menghadapi kejohanan-kejohanan besar. Kita mahu jaguh-jaguh badminton pelapis yg sama taraf dgn LCW dalam masa 5 tahun lagi. BAM pasti boleh laksanakan kerana kerajaan memberi segala kemudahan utk sukan ini yg di anggap sebagi mutiara emas Malaysia...

No comments:

Post a Comment