Wednesday, June 22, 2011

Siapa yg menjadi "barua dan keldai AMBIGA BERSIH". Jangan sertai AMBIGA BERSIH...

Kita turunkan gambar-gambar ketika perhimpunan HARAM BERSIH edisi 2007 di Kuala Lumpur iaitu setahun sebelum PRU12.


Siapa yg menjadi "barua dan keldai"
Kita rasa sedih kerana anak muda umat Melayu dan Islam amat mudah dipergunakan oleh kaum lain bagi membawa masej utk rakyat kononnya. Sebaliknya umat Melayu dan Islam di gunakan sebagai perisai kaum lain utk melakukan dan memaksa kerajaan supaya mematuhi syarat-syarat mereka kalau tidak kita akan ajak rakyat berdemo di  jalanan lagi. Inilah contoh bagimana kita menang sorak tapi kampung tergadai akibat drp perasaan iri hati, dendam dan niat buruk terhadap kerajaan sedia ada.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmwfHj1XHnhLj7ZsYjRUldBGwMOUzWDY5wykW7vY-ba1m1k_NLl_izx-bNEqoqzkiOM-nZGQCk0cBwEKEKPvCkeuTEaH74r_N5rVCJ7Pq0nv2c0xj0hUYWN6RW0tHFQZIbjq5em5znb3Mx/s400/pmn2.jpg
Mengapa pelajar IPTA dan IPTS perlu terlibat
Mengapa pelajar IPTA dan IPTS perlu terlibat dalam kancah demo jalanan yg tidak mendatangkan faedah kepada sesiapa baik pelajar mahupun pihak penganjur ataupun kerajaan. Pelajar IPTA dan IPTS harus sedar bahawa kerajaan yg sedia ada sekarang telah memberi banyak ruang dan kelonggarn utk pelajar-pelajar IPTA dan IPTS berhubung dgn pihak kerajaan tetapi ianya jarang digunapakai oleh pelajar-pelajar di negara ini. Pelajar-pelajar IPTA dan IPTS hanya tersangkut dgn pihak pembangkang yg banyak memberikan persepsi fitnah dan pembohongan tentang kerajaan ke dalam sanubari pelajar-pelajar IPTA dan IPTS. Akibatnya pelajar-pelajar ini mudah terpengaruh dgn budaya demo jalanan yg telah di pelupori oleh "AAAnugerah Tuhan" di zaman studentnya. Adakah ini contoh modal insan yg sedang di bina oleh kerajaan utk dijadikan icon masa hadapan?


http://i104.photobucket.com/albums/m167/naivemonster666/DSC00230.jpg
Adakah mereka ini mengetahui tujuan BERSIH
Adakah makcik-makcik ini mengetahui apakah tujuan BERSIH tersebut. Adakah BERSIH itu betul-betul BERSIH. Adakah BERSIH itu tidak mempunyai agenda lain selain drp menyerahkan Memo kpd Agong. Kalau nak menyerahkan Memo mengapa harus melaksanakan demo jalanan? Kesian makcik-makcik ini yg diheret bersama-sama utk menjayakan agenda sulit Pakatanal Rakyatul Syaitan iaitu mengambil negara secara demo jalanan.

http://i21.photobucket.com/albums/b281/naiffusDamha/P1090153.jpg
Apa matlamat BERSIH
Adakah bersorak dan menyuarakan bantahan secara demo jalanan adalah matlamat BERSIH atau BERSIH adalah satu pergerakan utk menunjukkan kepada dunia bahawa kerajaan Malaysia memang zalim, menindas, tidak demokratik dan tidak telus dalam mengadakan pilihanraya dan menafikan hak-hak rakyat yg telah di berikan dalam Perlembagaan Malaysia. Matlamat BERSIH hanya nak porak peranda Malaysia dan memalingkan perhatian rakyat serta dunia ke arah kerajaan Malaysia bukan kepada Pakatanal Rakyatul Syaitan yg sekarang menghadapi masalah rumit iaitu bagaimana nak melenyapkan isu-isu moral dan akhlak peribadi ayam tambatan mereka "AAAnugerah Tuhan". Pakatanal Rakyatul Syaitan sedar bahawa mereka tidak mempunyai pilihan lain selain drp BERSIH utk mengembelingkan kembali sokongan rakyat terhadap Pakatanal Rakyatul Syaitan dgn cara demo jalanan seperti yg telah dilaksanakan sebelum PRU12. Kita berpendapat pisang tidak akan berbuah dua kali dan rakyat sekarang tidak segila di zaman pimpinan Abdullah Badawi di mana rakyat marah kerana kenaikkan harga minyak yg terlalu mendadak telah melenyapkan segala-gala kepercayaan mereka terhadap kerajaan BN. Momentum itu tidak akan berlaku semasa PRU13 akan datang kerana kerajaan pimpinan YAB PM telah memberikan kedudukan selesa dan perhatian kepada permasalahan rakyat dgn berbagai sokongan utk mengurangkan bebanan rakyat akibat drp kenaikkan harga minyak dunia.


http://i180.photobucket.com/albums/x57/WJJ8443/DSCN2068.jpg
Mana pergi kaum lain dalam BERSIH
Mana perginya kaum-kaum lain yg berada dalam Pakatanal Rakyatul Syaitan. Mengapakah BERSIH ini hanya melibatkan umat Melau dan Islam sahaja. Adakah kerajaan sekarang menindas dan membelakangi umat Melayu dan Islam. Adakah umat Melayu dan Islam ini memang senang utk dipengaruhi terutamanya PAS yg memang berdendam dgn UMNO/BN. Kita tengok DAP mereka tidak hadir dalam demo jalanan kerana mereka tahu bahawa ianya akan mendatang kerugian kepada ekonomi mereka dan membuang masa sahaja. Mereka biarkan pemimpin-pemimpin mereka sahaja menyertainya kerana mereka tahu bahawa kaum yg akan menjadi "barua dan keldai" pemimpin-pemimpin mereka ialah umat Melayu dan Islam. Ini dapat kita saksikan bahawa tiada kaum lain selain drp umat Melayu dan Islam sahaja yg menyertai BERSIH ini. Mengapakah ini terjadi kepada umat melayu dan Islam di Malaysia?

http://ahfook.krova.com/photos/albums/071110_bersih/IMG_7725.jpg
Di mana amannya BERSIH
Adakah dgn menganggu gugat ketenteraman awam dan kepentingan awam serta perniagaan org lain itu sudah di katakan Perhimpunan BERSIH itu aman. Sedangkan apabila diteliti gambar di atas nampak sangat akan ketidak amannya Perhimpunan haram BERSIH tersebut kerana telah menghalang perniagaan dan menghalang kunjungan orgramai ke gedung-gedung dan bazar-bazar perniagaan, memporak-perandakan suasana dan menggangu ketenteraman awam serta mematahkan sumber rezeki org lain. Inilah yg dikatakan dalam Islam yg memudaratkan lebih drp yg mendatangkan kebaikkan. Maka hentikan penganjuran Perhimpunan Haram AMBIGA BERSIH dan jangan jadi "barua dan keldai AMBIGA BERSIH".

http://mohamadsabu.com/joomla16/images/bersih2011_2.gif
Di mana BERSIHnya 


No comments:

Post a Comment